Kontakt skolen på  50 70 33 24 - SFO på  50 70 33 34 - børnehaven på  22 39 33 44

Værdier & Mål

Ingstrup Trivselsskole er en fri og uafhængig friskole, som bygger på det grundvig/koldske skolesyn.

Med det det forstår vi følgende:

• Vi tror på, at ethvert barn er unikt og skal mødes der, hvor det er af voksne, som er nærværende og forpligtende tilstede.
  • Vi tror på det forpligtende fællesskab. Elever, lærere og forældre er sammen om at skabe den bedste skole for alle elever.​
  • Vi tror på at motivation er en vigtig drivkraft for alle på skolen. Vi skal vække lysten til at lære, før læring kan foregå. Derfor skal vi sammen oplive og begejstre hinanden, for derefter at suge til os af viden.
  • Vi tror på vigtigheden af det levende ord. Fortælling, samtale og sang vil således være en naturlig del af dagligdagen. Vi starter hver dag med morgensang/fortælling.

Værdigrundlag

Trivsel:

Vi mener, at elevernes trivsel er grundlæggende for udvikling. Trives barnet ikke, har det ikke overskud til at lære. Elever, lærere og forældre har sammen ansvaret for at hvert enkelt barn har det godt i skolen.

Faglighed:

Vi anerkender, at alle børn er forskellige og lærer på forskellige måder og i forskellige tempi, og undervisningen tilrettelægges derefter.

Sundhed:

Vi mener, at fysisk trivsel er lige så vigtigt for læringen som psykisk trivsel. Derfor vil bevægelse være en naturlig del af hverdagen, og skolen vil have en tydelig kostpolitik.

Lokal forankring med globalt udsyn:

På Ingstrup Trivselsskole tror vi på vigtigheden af nærhed og tryghed. Når man kender sig selv og er tryg, har man overskud og mod til at skue ud og tage aktivt del i de demokratiske processer i lokalsamfundet såvel som i den pulserende globaliserede verden, der omgiver os.​

Målsætning:

Ingstrup Trivselsskole er en friskole som til hver en tid overholder regler og vedtægter fastsat af Undervisningsministeriet. En skole som lever op til folkeskolens formål.

Trivsel:

Det er et mål, at alle føler sig velkomne på Ingstrup Trivselsskole, og at elever og personale er glade for at komme i skole hver dag. Skolen vil i et positivt og engageret miljø tilbyde eleverne en tryg og harmonisk hverdag.

Faglighed:

Vi vil være en skole med et højt fagligt niveau. Skolens undervisning følger folkeskolens trinmål i alle fag. Vi vil være en skole, hvor alle elever bliver fagligt udfordret uanset niveau. Skolen vil i matematik årligt teste elevernes faglige ståsted med diagnostiske tests fra Dansk Psykologisk Forlag. I dansk bliver læse- og staveniveauet testet løbende, og skolen vil have bøger på hylderne med et lix-tal, som passer til børnenes læseniveauer.​

Sundhed:

Det er et mål, at eleverne skal være fysisk aktive hver dag, og i indskolingen starter vi hver dag med morgenmotion. Fysisk aktivitet kan ske i alle fag. Nogle kan drage gavn af at hoppe en tabel, medens andre har mere gavn af opremsning som læringsmetode. Vi forventer at eleverne møder friske, veloplagte og undervisningsparate i skole. En god søvn og morgenmad er vigtige for en god skoledag. Eleverne skal medbringe en sund og nærende madpakke. Sliklignende produkter som fx mælkesnitter hører ikke til i en sund og nærende madpakke, og saft og kage hører særlige lejligheder til. Derfor er nøgleordene: Grønt, groft og ingen sukker.

Lokal forankring med globalt udsyn:

Skolen er en vigtig del af lokalsamfundet, og vi vil samarbejde tæt med alle omkring os. Skolen vil medvirke til at udvikle det enkelte barns livsoplysning, demokratiske dannelse og aktive samfundsdeltagelse.

Kontakt skolen eller børnehaven

Har du spørgsmål omkring indmeldelse til skole eller børnehave, så udfyld formularen, og du vil snarest få svar.

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Ingstrup Trivselsesskole og -børnehave

​Præstegårdsvej 26