Kontakt skolen på  50 70 33 24 - SFO på  50 70 33 34 - børnehaven på  22 39 33 44

​Kostpolitik – Groft, grønt og uden sukker

Formål:

• At gøre børn, forældre og personale bevidste om, at sund kost giver øget trivsel og fremmer koncentration og indlæring
  • At skabe motivation for sund levevis

Kostpolitik

1. ​Ingstrup Trivselsskole og -børnehave har en klar holdning til kostens betydning for børns indlæring og trivsel.
  2. Vi forventer at børnene møder friske, veloplagte og undervisningsparate i skole og børnehave. En god nattesøvn og morgenmad er forudsætninger herfor.
  3. Børnene skal medbringe en sund og nærende madpakke. Sliklignende produkter, som fx mælkesnitter, hører ikke til i hverdagen, og saft og kage hører særlige lejligheder til, fx fødselsdage, skolefest o.a. arrangementer.
  4. Måltiderne skal tillægges værdi så det opleves som betydningsfuldt og et naturligt samlingspunkt at spise sammen. Der skal skabes en rolig stund omkring måltiderne, med fokus på sund og nærende kost.
  5. ”Groft, grønt og uden sukker” gælder naturligvis også for madvarer til salg i skolens bod.
  6. Viden om kost og sundhed indgår i undervisningen i børnehaven og på alle klassetrin i skolen.​

Kontakt skolen eller børnehaven

Har du spørgsmål omkring indmeldelse til skole eller børnehave, så udfyld formularen, og du vil snarest få svar.

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Ingstrup Trivselsesskole og -børnehave

​Præstegårdsvej 26