Kontakt skolen på  50 70 33 24 - SFO på  50 70 33 34 - børnehaven på  22 39 33 44

Fritterens målsætning

Vores mål med fritteren er at skabe et trygt, tillidsfuldt og hyggeligt miljø for børnene efter skoletid. Fritteren skal være et sted, hvor der er plads til den frie leg og hvor der tilbydes daglige aktiviteter, som giver et godt fællesskab og en varieret hverdag.
Vi vægter de sociale spilleregler højt, således er der fokus på den gensidige respekt og gode tone mellem børn og voksne. Fritteren skal være et miljø, hvor der er plads til alle og deres personlige udvikling.
Vi vægter en åben dialog mellem personale og forældre højt.

I fritteren prioriterer vi:

• ​Fri leg
  • ​Udendørs aktiviteter: ex.: Legeplads, mooncars, rulleskøjter, løbehjul, bålmad, ture ud af huset, naturen/plantekasser og ud og lege i alt slags vejr, blæst, regn, sne. (Husk tøj til alt slags vejr)
  • ​​Frihed under ansvar: Dvs. vi vægter tilliden til hinanden højt.
  • ​Jo mere vi stoler på børnene, jo mere frihed og ansvar får de. Vi oplever, at børnene trives med et tillidsfuldt miljø.
  • ​Bevægelse, både ude og i gymnastiksal
  • ​Omsorg: Vi taler med det enkelte barn, møder barnet på dets udviklingsniveau. Vi er lyttende og nærværende. Vi hjælper barnet med hans/hendes relationer. Vi sætter tydelige grænser. Vi behandler barnet med respekt.
  • ​Forældrekontakt: Det er vigtigt at forældrene føler sig velkomne her på skolen, og vi arbejder med den gode forældrerelation. Vi prioriterer den daglige kontakt, hvor vi samarbejder omkring barnet.
  • ​Ugentlige timer i Trivselsbørnehaven: Hvor de tidlige relationer styrkes til de kommende skolebørn.
  • ​At være tilgængelige voksne, som altid er klar med en hjælpende hånd.

Fritterens dagligdag

Morgenfritter i børnehaven fra 6.20-7.40; herefter går børnene over på skolen og gør klar til morgensang.

Mandag+ Onsdag: Børnene til fælleseftermiddag i Børnehaven fra kl. 14.00

Tirsdag + Torsdag: Frugt i Fritteren Kl. 14.45 og går i børnehaven kl. 15.20.

Fredag: Frugt i Fritteren kl. 14.30 og går i børnehaven kl. 14.50

Forventninger/nye udfordringer i fritteren

I fritteren må børnene lege på fodboldbanen, multibanen, gymnastiksalen, fuglereden osv. Her leger børnene nogle gange på egen hånd, men der er altid en voksen indenfor rækkevidde.

Noget af det første, vi lægger vægt på at lære børnene i fritteren, er at hente hjælp, hvis der opstår problemer. Vi voksne er opmærksomme på, om børnene formår dette. Særlige ved nye børn i Fritteren er vi obs. på, om der skal være en voksen i nærheden.

Vi hjælper børnene med at løse uoverensstemmelser/ konflikter, hvilket styrker børnenes evner i det sociale rum, og hvor de samtidigt lærer en masse om egne og andres grænser.

Vi arbejder på en kærlig og åben tone mellem børn, ansatte og forældre.

Vi vægter den åbne dialog med jer som forældre, kom derfor gerne, hvis I har behov for at snakke om en bekymring, en god oplevelse eller noget helt tredje. Vi står altid til rådighed for en snak.

Vi spiser frugt hver dag, og vi forventer at indholdet følger skolens kostpolitik.

Årshjul

Fastelavnsuge, Forældrekaffe, Juleklip (Bedste/ forældrearrangement) julegaveværksted. Julebage. Børnene planlægger særlige hygge/lege eftermiddage, skattejagt, filmeftermiddag, børnemøder, maddage. Afslutning for 3./4. kl. Fritterfest i marts. Tage imod nye børn i april. Køkkenhave/ blomsterhave. Forældre-pandekager i juni

Kommende børnehaveklasseelever i Fritteren.

I januar er der indskrivningsmøde på skolen for forældre til de kommende 0.kl. Her præsenteres forældrene for skolen og Fritteren. Kommende børnehaveklasselærere og SFO- medarbejdere deltager i dette arrangement.

I marts måned er de kommende Fritterbørn på besøg 2 dage, hvor vi henter børnene i børnehaven. (I forvejen er børnene allerede en del af skolen, hvor de bl.a. ugentligt deltager i morgensang og laver fælles arrangementer med skolebørnene)

1. april starter de kommende 0.klasser i fritteren. De møder ind i Børnehaven om morgenen og bliver hentet efter madpakker.

0. klasselærer er til overleveringsmøde med børnehavepersonale omkring kommende elever. Der kan aftales yderligere overleveringsmøde med forældre, børnehave og skolen inden skolestart, hvis dette ønskes.

Kontakt skolen eller børnehaven

Har du spørgsmål omkring indmeldelse til skole eller børnehave, så udfyld formularen, og du vil snarest få svar.

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Ingstrup Trivselsesskole og -børnehave

​Præstegårdsvej 26